Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneğince organize edilen “13. Deri ve Kürk Modası (Leather&Fur Fashion) Fuarı”, yerli firma temsilcileri ile yabancı alıcılarını Antalya’da Belek Turizm Merkezi’ndeki bir otelde buluşturdu.
Fuara katılan ve birebir vakitte İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliğinin başkanlığı misyonunu de yürüten Karaca, AA muhabirine, ayakkabı ihracatının deri bölümünde değerli bir hisseye sahip olduğunu söyledi.
Türkiye’de ayakkabı dalının yılda 500 milyon çiftin üzerinde üretim kapasitesine sahip olduğunu belirten Karaca, dalın yılın 11 ayında 815 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiğini söz ederek, “Ayakkabı dalında ihracatta bu yılı 900 milyon dolar düzeylerinde kapatacağız ve önümüzdeki sene 1 milyar dolar düzeylerine çıkmayı hedefliyoruz.” dedi.
Ayakkabı kesiminin dünyada 200 milyar dolarlık bir ticaret hacmine sahip olduğunu anlatan Karaca, Türkiye’nin dünya pazarından daha fazla hisse alabileceğini tabir etti.
Ayakkabıda en fazla ihracatın yaklaşık 90 milyon dolarla Irak’a yapıldığını belirten Karaca, Irak’ı yaklaşık 65 milyon dolarla Almanya ve 37 milyon 360 bin dolarla İtalya’nın takip ettiğini söyledi. Karaca, Romanya, Birleşik Krallık, Polonya, İspanya, Fransa, ABD ve Kazakistan’ın birinci 10’da yer aldığını kaydetti.
SARACİYEDE ÜNLÜ MARKALAR TÜRKİYE’YE YÖNELİYOR
Deri dalının güçlü olduğu alanlardan birinin de saraciye (deri çanta, cüzdan, kemer ve gibisi ürünler) olduğuna dikkati çeken Karaca, yılın 11 ayında saraciyede 221 milyon dolarlık ihracata imza attıklarını bildirdi.
Gelecek yıl için bu dalda daha umutlu olduklarını vurgulayan Karaca, “Saraciye, üretimde güçlü olduğumuz alanlardan biri. Dünya markalarına üretim yapan bir kesim. 2025 yılı için de ağır sipariş alındığını biliyoruz.” diye konuştu.
Çin’den eser alan kimi küresel markaların Türkiye’ye yöneldiğini lisana getiren Karaca, “5-6 ünlü marka, Türkiye’deki saraciye dalındaki dev üreticilerimizle irtibat sağladı ve sipariş verdi. Bu açıdan 2025’in daha güzel olacağını düşünüyoruz.” dedi.
Saraciyede en fazla ihracatı 25 milyon dolarla İtalya’ya gerçekleştirdiklerini tabir eden Karaca, İtalya’yı ise 23 milyon 428 bin dolarla Almanya’nın, 18 milyon dolarla Fransa’nın takip ettiğini bildirdi. Karaca, birinci 10’da sırasıyla Hollanda, Birleşik Krallık, ABD, İsviçre, Irak, Yunanistan ve Danimarka’nın bulunduğunu belirtti.
PAZARLAMA STRATEJİLERİ DEĞİŞİYOR
Güven Karaca, ayakkabı ve saraciyede 100’ün üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini, Türkiye’nin bilhassa kaliteli eser ile ön plana çıktığını lisana getirerek, mevcut pazarlardaki ihracatı artırmak ve farklı pazarlara da girmek için sürekli kendilerini geliştirdiklerini kaydetti.
Hedef pazarlara yönelik farklı stratejiler uyguladıklarını belirten Karaca, şunları söyledi: “İhracatı artırmak gayesiyle farklı stratejiler geliştirdik. Mesela, Almanya’yı amaç aldığımızda Almanya’daki bütün ayakkabı, saraciye, deri konfeksiyon alıcılarını tespit ediyoruz, onlara ‘Hangi tarihte olursa olsun, Türkiye’ye gelin, hangi eseri istediğinizi bize bildirin, biz sizi ihracatçılarımızla birleştirelim.’ diyoruz. Bunu yaparken de Ticaret Bakanlığının da dayanaklarıyla uçak, konaklama, tertip maliyetlerini biz karşılıyoruz, onlara hiçbir şey ödetmeden üreticilerimizle buluşturuyoruz. Yani amacımızı belirliyoruz, o maksattaki müşteriyi Türkiye’ye getiriyoruz, ihracatçılarımızla birleştirip, sonuç odaklı bir çalışma yapıyoruz. 2025’te de buna devam edeceğiz.” Güven Karaca, e-ticaret çalışmalarına da odaklandıklarını kelamlarına ekledi.